piątek, 9 stycznia 2015

[C#] CYHBM czyli Terminal, który pogada sobie z Twoim modułem bluetooth HC-05



No to może zacznę od wyjaśnienia tej dość dziwacznej nazwy. CYHBM to nic innego jak "Configure Your HC-05 Bluetooth Module" :) A więc, co to takiego jest ten CYHBM? Jest to terminal posiadający kilka funkcji przydatnych do konfigurowania modułu bluetooth HC-05.

Terminali różnych maści jest pełno w sieci. Można by więc zadać pytanie: a po grzyba kolejny? A ja odpowiem: a co Cię to tak boli? Mój terminal może nie jest taki ładny, taki wypaśny jak inne, zapewne ma też jeszcze jakieś błędy, ale jest za to mojego autorstwa. Jest prosty w obsłudze, został zoptymalizowany pod moje potrzeby. :P

Główne zadanie aplikacji to możliwość szybkiej konfiguracji modułu bluetooth HC-05. Aby wejść w tryb komend AT, należy po nawiązaniu połączenia kliknąć w szary napis AT znajdujący się na dolnym pasku terminala. Napis ten zmieni kolor na czarny. 

Odblokowane zostanie również okno z komendami AT, które można włączyć klikając na napis AT COMMANDS. W oknie tym zawarty został zbiór najważniejszych komend do konfiguracji modułu. Za pomocą klawisza "Load all settings" można je sobie wygodnie wczytać.


Na dolnym pasku terminala znajduje się klawisz "Echo". Włączenie go spowoduje wyświetlenie wysyłanych komend w oknie terminala. Aby odróżnić dane wychodzące od przychodzących, te pierwsze wyświetlane są na szaro, drugie natomiast na w kolorze czarnym. 


Pasek menu składa się tylko z kilku opcji. 
Clear - czyszczenie okna terminala.
Save - zapisanie zawartości terminala do pliku txt.
W oknie settings dokonuje się konfiguracji połączenia. 
Zapraszam również do zajrzenia do okna Info, można tam znaleźć kilka ciekawych linków, nie tylko związanych zmoją osobą :)


Tak jak wskazuje przedstawiony napis, pomysł na napisanie terminala zrodził się w mojej głowie po obejrzeniu poradnika Mirosława Kardasia przedstawiającego swój program "ATB WIFI Config". Gorąco polecam zapoznać się z poradnikami (jak i całym kanałem youtube), modułami wifi, firmą oraz forum atnel :)

2 komentarze:

  1. Nie wiedziałam o istnieniu czegoś takiego, więc ogólnie jestem pod mega wrażeniem w jak prosty sposób można tłumaczyć tak trudne niektóre zagadnienia. Podziwiam osoby, które potrafią to ogarnąć umysłem. Jak na studiach przypomnę sobie oscyloskopy cyfrowe to od razu dostaję dreszczy, a tu czytając o różnych nowinkach technicznych bądź porównaniach to od razu wszystko staje się jasne. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super program. Działa też z XM-15B.

    OdpowiedzUsuń