sobota, 4 października 2014

Wszystko zaczęło się...

Witam,
Mamy dzisiaj sobotę, 4 października 2014 roku, godzina ok 22:20.
Można tą datę oficjalnie uznać za narodziny mojego bloga.

Wypadało by na początku powiedzieć parę zdań o sobie.
Mam na imię Artur,interesuję się programowaniem mikrokontrolerów 8-bitowych AVR. Wykształcenie zdobyłem na najlepszej uczelni na świecie, czyli na krakowskim AGH-u, na nieistniejącym już niestety wydziale EAIiE. Pisząc o swojej uczelni, nie mogę nie wspomnieć o Pani z dziekanatu - gdyby nie Pani Beatka (no normalnie druga matka) na pewno bym studiów nie ukończył. Tak więc korzystając z okazji pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wiarę we mnie, nawet gdy sam ją już traciłem ... Co prawda zdobycie tytułu magistra inżyniera zajęło mi 9 lat życia, prymusem może i nie byłem :P ale wiedzę udało mi się zdobyć.

Moja przygoda z mikrokontrolerami AVR zaczęła się gdzieś w maju zeszłego (2013) roku, kiedy to stałem się posiadaczem książki "Język C Pasja programowania mikrokontrolerów 8-bitowych" Mirosława Kardasia. Czytając ją zaczęły się rodzić w mojej głowie przeróżne pomysły. Pomysły, które udało mi się już w większości zrealizować. Mirek jest osobą, której pasją są mikrokontrolery. Posiada na ich temat na prawdę dużą wiedzę. Mało tego, dzieli się nią z innymi: pisze książki, prowadzi blog i forum, kręci video-poradniki. No i najważniejsze - zaraża tą swoją pasją innych! Przyznaję się bez bicia - też dałem się wciągnąć.

Podsumowując: podstawowa wiedza elektroniczna zdobyta została na studiach. Następnie dzięki Mirkowi zrażony zostałem bakcylem programowania AVR. Kolejne etapy mojej elektronicznej "ewolucji" to było złożenie własnego programatora oraz płytki uruchomieniowej. W późniejszym czasie nabyłem na prawdę świetny zestaw uruchomieniowy ATB w formie GOLAS :), to jest niemal gołą płytkę zestawu uruchomieniowego firmy ATNEL, którą udało mi się złożyć w 100% i do dziś dzień (podobnie jak i moja własna płytka startowa) jest w użyciu.

Z mojej głowy wyskoczyły m.in. takie układy jak : "Komputer pokładowy do gry w Tysiąca", "Sterownik diod RGB", "Figlarz - pilot uniwersalny". Twory te (podobnie jak i inne) może nie do końca mają swoje praktyczne zastosowanie, ale powstały tylko i wyłącznie z mojej pasji do programowania tych pozornie "małych" i pozornie "prostych" mikroprocków i z pewnością pojawią się na moim blogu.

Poza AVRkami moją szafkę zalegają takie układy:
- Nexys™2 Spartan-3E FPGA Board;
- STM32F4DISCOVERY;
- KIT_XMC_2GO_XMC1100_V1;
- XMOS STARTER KITS.
Układy niestety troszkę przeze mnie zaniedbane. Jednak postaram się to zmienić.
Ostatnimi czasy interesuję się również tworzeniem aplikacji okienkowych. A konkretnie język C# i Windows Presentation Foundation.

Na koniec: Odpowiem (również i sobie) na pytanie:
O czym tak właściwie ma ten mój blog być?
Będzie dotyczył programowania. Głównie mikrokontrolerów rodziny AVR, ale nie tylko. Pojawić się może cokolwiek związanego z szeroko rozumianą elektroniką.

I jeszcze pozdrowienia dla http://forum.atnel.pl/ a zwłaszcza dla użytkowników "ety" oraz "RafPe" za namówienie mnie do prowadzenia bloga.

Tak więc zapraszam do częstego odwiedzania mojej strony
Artur Zarzecki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz