piątek, 14 listopada 2014

C#

Przyznaję się bez bicia: dałem się wciągnąć.

Wszystko zaczęło się od przerobienia kursu C# Fundamentals for Absolute Beginners (prowadzący Bob Tabor). Rozentuzjowany wchłonięciem podstaw postanowiłem zabrać się do roboty. I tak po kilku dniach klepania kodu i buszowania po forach powstał Virtual OLED

Następnie trafiłem na ciekawy e-book (tzw. YellowBook) C# Programming, którego autorem jest Rob Miles. Książkę czytało się bardzo przyjemnie (pomimo tego że czytana była na monitorze). Pozostał jednak lekki niedosyt, chciało by się doczytać więcej, dokładniej...

Kilka dni temu przyszła do mnie książka Rusz głową C#, Jennifer Greene i Andrew Stellman. Metoda zaproponowana przez autorów polega na uczeniu się poprzez pisanie prostych gier. Książka dość pokaźna, ma ponad 900 stron. Ale coś czuję, że szybko ją przerobię ;)


Przebrnąłem właśnie przez pierwszy rozdział. W efekcie powstała gra "Ratuj ludzi". Jak nazwa wskazuje, polega ona na ratowaniu ludzi przed kosmitami poprzez przenoszenie ich do specjalnych portali. Należy przy tym uważać, żeby nie nadziać się na obcego :) Jak ktoś chce, może sobie ją ściągnąć i się pobawić (gra skompilowana pod .NET Framework 4, więc powinna śmigać również na XPku).

Mam już kilka pomysłów na połączenie układów mikroprocesorowych i aplikacji okienkowych, no ale wszystko w swoim czasie.

Zachęcam do nauki C#, w internecie można znaleźć pełno kursów, poradników i innych materiałów i to za darmo :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz